Otázky & Odpovede

Otázky & Odpovede

Prinášame Vám najčastejsie kladené otázky týkajúce sa leteniek WIZZ s odpoveďami.

 

Rezervácie

Ako urobiť rezerváciu ?

Ďalšie informácie o možnostiach rezervácie najdete na   postupu provedení rezervace.

 

Je možné rezervovať prestupné lety ?

Spoločnosť Wizz Air neprevádzkuje prestupné lety , a nemôže preto zaistiť transfer cestujúcich alebo ich batožiny na iné lety (ak sú aj prevádzkované spoločnosťou Wizz Air alebo inými leteckými spoločnosťami). Z tohto dôvodu nepreberáme zodpovednosť za žiadne naväzujúce lety, ktoré by cestujúci mohli zmeškať. Dôrazne doporučujeme , aby ste si ponechali dostatok času medzi plánovaným časom príleti svojho letu a plánovaným časom odletu nadväzujúceho letu.

 

Rezervácia už bola skoro dokončená , keď sa zrazu zobrazila správa o tom,že vypršala platnosť relácie. Čo to znamená?

Z bezpečnostných dôvodou je časový limit spevádzajúci rezerváciu obmedzený na dobu 30 minút. Po ich uplynutí vás systém automaticky odhlási. Pokiaľ sa táto správa zobrazí na úplnom konci vypĺňania rezervácie , kontaktujte telefonické centrum a uveďte dátum a trasu letu , aby sme mohli overiť , či bola rezervácia úspešne dokončená.

 

Pomýlil som si v rezervácii meno a priezvisko . Je to problém ?

Je vhodné zadanie opraviť , a tak predísť prípadným komplikáciam na letisku. Nejedná sa o zmenu cestujúceho a preto niesú účtované žiadne poplatky za zmenu mena. Zavolajte do našeho telefonického centra , kde chybu zdarma opravia.

 

Urobil som pri online rezervácii chybu pri zadávaní mena , telefónneho čísla alebo e-mailovej adresy cestujúceho. Čo mám robiť ?

Kontaktujte naše telefonické centrum a požiadajte operátorov o pomoc a opravu chýb. Dovolujeme si vás upozorniť , že týmto spôsobom sa nedajú meniť mená , ale iba opravovať preklepy.

 

S partnerkou sme si zarezervovali letenku , ale pred cestou sa budeme brať a cestovný plán obsahuje rodné priezvisko mojej ženy. Čo mám robiť?

V takomto prípade je nutná zmena mena , ktorú urobíme zadarmo po predložení cestovného dokladu a sobášneho listu. Príslušné doklady odošlete čo najskôr oddeleniu starostlivosti o zákazníkov prostredníctvom telefonické centrum na našich webových stránkach alebo kontaktujte telefonické centrum.

 

 

 

 

Kedy bude moja rezervácia potvrdená?

Ak ste zaplatili prostredníctvom kreditnej alebo debetnej platobnej karty, zobrazí sa ihneď po dokončení rezervácie na obrazovke potvrdzovacia stránka, ktorej kópia bude zároveň odoslaná do vášho e-mailu. Ak e-mail s potvrdením (cestovným plánom) neobdržíte, skontrolujte nastavenia filtrov vo svojej e-mailovej schránke a všetky poštové priečinky, do ktorých sa doručuje filtrovaná pošta. Cestovný plán bude obsahovať váš potvrdzovací kód, dáta, celkovú cenu a všetky ostatné dôležité podrobnosti. Ak ste boli pri zadávaní rezervácie prihlásení k svojmu účtu, môžete k týmto informáciám pristupovať prostredníctvom svojho profilu Wizz Air v časti Moje rezervácie.

 

Čo je môj potvrdzovací kód?

Svoj potvrdzovací kód (PNR) obdržíte po úspešnom dokončení rezervácie. Zobrazí sa na potvrdzovací stránke a tiež v cestovnom pláne odoslanom e-mailom (v takzvanom potvrdzovacom e-mailu). Bude mať 6 znakov (môže sa jednať ako o čísla, tak o písmená). Upozorňujeme, že v ňom nikdy nie je uvedené číslica 0 (nula), vždy sa jedná o písmeno “O”.

 

Ako svoju rezerváciu zrušiť?

Zrušenie rezervácie nemožno vykonať online. Vzhľadom k tomu, že väčšina žiadostí o zrušenie je z naliehavých dôvodov, dovoľujeme si vás požiadať, aby ste kontaktovali naše telefonické centrum čo najskôr. Zrušenie bude vybavené v súlade s našimi všeobecnými prepravnými podmienkami (článok 6.5.1.).

 

Môžem vo svojej rezervácii previesť zmeny?

Je možné zmeniť dátum a čas letu, destináciu a mená cestujúcich online prostredníctvom ponuky “Moja rezervácia” alebo prostredníctvom telefónneho centra až 3 hodiny pred plánovaným odletom. Upozorňujeme, že tieto zmeny podliehajú poplatkom za zmeny. Možno tiež zakúpiť dodatočné služby, ako je Prednostné nástup do lietadla WIZZ Priority Boarding.

 

Spoločnosť Wizz Air zmenila môj let. Čo mám teraz robiť?

V prípade, že dôjde k doplneniu zmluvy spoločnosťou Wizz Air, budeme vás kontaktovať a informujeme vás o zmene a vašich možnostiach prostredníctvom e-mailu odoslaného na e-mailovú adresu uvedenú pri registrácii. Skontrolujte si prosím nastavenie filtrov vo svojej e-mailovej schránke a všetky poštové priečinky, do ktorých sa doručuje filtrovaná pošta, aby ste zistili, či vám nebolo doručené oznámenia týkajúce sa vášho letu. Ďalej tiež sledujte aktuálne informácie zverejňované na našich webových stránkach.

 

Platby

Aký typ platby je možné používať?

Wizz Air akceptuje karty Visa,MasterCard,Maestro,UATP, co-brandovú debetnú kartu Wizz a kreditné karty. V prípade ,že nevlastníte kreditnú/debetnú kartu alebo vaša karta nieje akceprovaná pre online platby, je možné zaplatiť za váš let bankovním převodem alebo kreditom z vašeho účtu Wizz. Ak vlastníte poukážku WizzVoucher , potom je možné ju použiť pri rezervácii vašej letenky. Zostávajúca čiastka by mala byť zaplatená bankovou kartou.  Podmínky poukázek:

Dostanem faktúru?

Spoločnosť Wizz Air poskytuje elektronické faktúry vystavené celkovou cenou letenky. Elektronické faktúry sú odoslané elektronicky iba na e-mailovú adresu zadanú pri rezervácii. Eektronické faktúry sú vydávané v súlade s platnými právnymi predpismi Maďarska. Okrem toho si môžete vyžiadať tlačenú kópiu elektronickej faktúry a to prostredníctvom telefonického centra a za poplatek. Tlačená kópia faktúry bude odoslaná poštou na adresu zadanú pri rezerbácii. Môžete si taktiež vyžiadať upravenú faktúru obsahujúcu oné fakturačné údaje ako uvedené pri rezervácii.Za túto službu si vyhradzujeme právo účtovat poplatek. Pre viac info si prečítajte průvodce fakturací.

Ako postupovať v prípade odmietnutia platobnej karty?

Skontrolujte ,či používate platobnú kartu. Číslo platobnej karty musí byť zadané ako súvislý retazec číslic , nesmie obsahovať medzery alebo pomlčky. Taktiež sa presvečte ,že na konci čísla platobnej karty niesú zadané prázdne medzery. Ak problém pretrváva , kontaktujte svoju banku a zistite ,či pomocou karty môžete prevádzať online platby alebo či u nej nieje nastavený limit pre cenu nákupu.

Chcem zaplatiť letenku bankovým prevodom. Kedy musím previesť splatnú čiastku?

Platbu je nutné previesť do 24 hodín po zadaní rezervácie. Potvrdenie rezervácie vám bude doručené za 4-5 pracovných dní.

Platba bola uhradená bankovým prevodom . Ako zistím či spoločnosť Wizz Air moju platbu obdržala?

Ak do 5 pracovných dní po prevedení bankovního převodu neobdržíte potvrdenie rezervácie alebo sa vo vašejrezervácii na vašom profile Wizz Air naďalej zobrazuje , že predrezervácia čaká na platbu,kontaktujte prosím telefonické centrum a overte , či bola úhrada v poriadku prijatá. Ak sa nám nepodarí vyhĺadať potrebné údaje , môžeme vás požiadať o predloženie dokladu o prevedení platby. Neposielajte prosím potvrdenie o platbe , pokiaľ nebudete požiadaní o predloženie dokladu o zaplatení v prípade , že ho nedokážeme vysledovať.

Pri rezervácii letenky som zvolil úhradu platby prevodom z bankového účtu,ale teraz by som radšej zaplatil zostatok prostredníctvom platobnej karty.

Musíte zadať novú online rezerváciu za aktuálnu cenu leteniek.

Z akého dôvodu vidím inú čiastku účtovanú na mojej kreditnej/debetnej karte , ako bola konečná cena na mojom potvrdení rezervácie?

Ak zaplatíte kreditnou alebo debetnou kartou, bude vaša platba spracovaná medzinárodným systémom pre spracovanie platieb kartou. Ak sme konečnú cenu uviedli v inej mene ako v EUR alebo GBP tak možno zistíte , že účtovaná čiastka na vašej debetnej alebo kreditnej karte sa líši od konečnej ceny v našom potvrdení rezervácie v dôsledku konverzných rozdielov mien , vznikajúcich v medzinárodnom systéme pre spracovanie platobných kariet.

Deti a deti do 2 rokov

Ako môžem cetovať s deťmi ?

Malé deti do 2 rokov môžu letieť za dětskou cenu na kolenách sprevádzajúceho dospelého. Ak je však cena jednosmerného letu sprevádzajúceho dospelého nižšia ako aktuálny poplatek, bude rovnaká suma použitá aj pre poplatek dieťaťa do dvoch rokov. Na každú sprevádzajúcu osobu je povolené najviac 1 dieťa do dvoch rokov.    Poplatek za dieťa do dvoch rokov možno uhradiť pri rezervácii online alebo prostredníctvomtelefonického centra. Ďalšie informácie nájdete na stránke venovanej rezervacím letenek pro děti. Dieťa musí byť mladšie ako dva roky ako pri odlete, tak pri spiatočnom lete. Ak dieťa dosiahne dvoch rokov po odlete a pred návratom, je potrebné pre neho zakúpiť sedadlo, a preto je v takom prípade nutné vytvoriť samostatné rezervácie pre odlet a návrat. Deti staršie ako dva roky nesmú cestovať na kolenách sprevádzajúcej osoby.

Má dieťa do dvoch rokov nárok na prepravu batožiny ?

Malé deti nemajú nárok na prevážanie batožiny, s výnimkou detského kočíka / skladacieho kočíka / detské autosedačky (preprava bez poplatku). Jeden z týchto predmetov bude tiež bezplatne prepravený pre deti (vo veku od 2 do 14 rokov). Upozorňujeme, že všetky kočíky sa colne prepustia s ďalšími batožinou a prepravia bezplatne iba, pokiaľ užívateľ takéhoto vybavenia bude tiež cestovať. Ak by necestovalo žiadne dieťa, bude takýto predmet prepravený ako odbavenú batožinu za zodpovedajúcu poplatok.

Môžu deti do 14 rokov cestovať samy?

Deti mladšie ako 14 rokov môžu letieť len v sprievode dospelej osoby staršie ako 16 rokov, ktorá za ne prevezme plnú zodpovednosť. Ďalšie informácie o cestovaní s deťmi nájdete na stránke venovanej rezervacím letenek pro děti.Upozorňujeme, že na rumunských občanov mladších ako 18 rokov sa vzťahujú špeciálne podmienky. V súlade s rumunským zákonom číslo 248 z roku 2005 [upravujúcim režim voľného pohybu rumunských občanov v zahraničí], môžu rumunskí občania mladší ako 18 rokov cestovať do zahraničia len v sprievode oboch rodičov alebo jedného z rodičov / jedného dospelého, ktorý má požadované doklady. Bez týchto nevyhnutných dokladov neumožní spoločnosť Wizz Air prepravu cestujúcich.Pred cestou si zistite informácie o všetkých potrebných formalitách.

 

 

Môžem si miesto kočíka zpbrať detské chodítko alebo trojkolku ?

Nie. Zadarmo bude vypravený iba jeden detský kočík / skladací detský kočík / detská autosedačka na dieťa do dvoch rokov.

Už mám rezerváciu , ako k nej môžem pridať svoje dieťa?

Kontaktujte naše telefonické centrum a požiadajte operátormi o pomoc.

Špeciálne potreby

Používam invalidný vizík , môžem požiadať o pomoc alebo špeciálnú asistenčnú službu?

Cestujúci na invalidnom vozíku, ktorí budú požadovať asistenciu, by sa pri zadávaní rezervácie mali obrátiť na naše telefonické centrum. Prepravovať nemožno invalidné vozíky napájané akumulátorovými batériami, ktoré by mohli vytiecť. Podrobnejšie informácie nájdete v časti cestovné podmienky.

Kam sa mám na letisku obrátiť , ak budem potrebovať špeciálnu asistenčnú službu?

Ak cestujúci uviedol požiadavku na asistenciu pri rezervácii, bude personál letisko informovaný a pripravený asistenciu poskytnúť. Čo najskôr sa dostavte k odbavovacej prepážke a personál letiska vám poskytne požadovanú pomoc.

Som tehotná , môžem letieť?

Po 34.týždni tehotenstva nemôžu tehotné ženy cetovať spoločnosťou Wizz Air.Tehotné ženy po 28. týždni tehotenstva môžu cestovať letmi spoločnosti Wizz Air len po predložení lekárskeho potvrdenia o ich spôsobilosti na cestovanie lietadlom. Wizz Air ponesie zodpovednosť iba za zdravotné problémy tehotných žien  alebo ich nenarodeného dieťaťa spôsobené počas alebo v dôsledku leteckej prepravy .

Batožina

Koľko batožiny môžem odovzdať pri odbavovacom pulte?

Pri odbavení môžete odovzdať až 6 ks batožiny, maximálna hmotnosť jednej batožiny nesmie presiahnuť 32 kilogramov. Každú batožinu odovzdanú pri odbavení podlieha poplatku za batožinu, ktorý sa hradí za každú batožinu, let a cestujúceho. Na prvé 3 batožiny sa  dá zakúpiť online, ďalšie tri na letisku.

Ak váš let prevádzkuje spoločnosť Wizz Air Ukraine (kód leteckej spoločnosti WAU), bude prvá batožina odovzdaná k odbaveniu prepravovaná zadarmo. Každú ďalšiu batožinu odovzdanú pri odbavení podlieha poplatku za batožinu, ktorý sa hradí za každú batožinu, let a cestujúceho. Druhú a tretiu batožinu je možné zakúpiť online, ďalšie tri na letisku.

Počet batožiny odovzdaných pri odbavení musí byť uvedený pri rezervácii, kedy zároveň musia byť uhradené príslušné poplatky. Ďalšiu batožinu možno pridávať aj neskôr, a to buď online alebo prostredníctvom telefonického centra. Zakúpenie ďalších kusov batožiny odovzdaných pri odbavení na letisku podlieha vyššiemu poplatku za batožinu, ktorého výška závisí od toho, či je zakúpený u odbavovacej prepážky alebo sme nútení odbaviť príručnú batožinu nadmerných rozmerov alebo hmotnosti u odletovej brány. Ak pri odbavení odovzdáte menší počet batožiny, nemožno už uhradený poplatok za batožinu vrátiť.Ak si prajete zistiť sumu batožinového poplatku pre vašu cestu, môžete k tomu tiež použiť počítadlo zavazadlového poplatku.

Už mám rezerváciu , ako k nej pridám ďalšie kusy batožiny?

Pridávať batožinu k rezervácii možno prostredníctvom webových stránok alebo telefonického centra.Upozorňujeme, že ak si svoju batožinu zakúpite na letisku, môže sa od vás okrem batožinového poplatku žiadať zaplatenie ďalšieho poplatku agentovi na letisku.

Ako mám postupovať , ak počas letu dôjde k poškodeniu batožiny?

Nezabudnite ihneď po prílete vyplniť správu o poškodení batožiny, predtým ako opustíte letisko. Potom si zaistite opravu batožiny, požiadajte o doklad a my vám cenu opravy uhradíme. Ak oprava batožiny nieje možná , treba vyžiadať doklad ,ktorý bude obsahovať informácie o type a hodnote batožiny . Pri ohlásení problému na letisku dostanete leták s pokynmi, podľa ktorých budete postupovať.

Čo mám robiť , ak došlo k strate batožiny ?

Dostanete správu o strate batožiny , skontrolujte si či je v správe napísaná hodnota batožiny.Dostanete referenčné číslo, ktoré je potrebné používať v každej korešpondencii s nami. Pri ohlásení problému na letisku dostanete leták s pokynmi, podľa ktorých budete postupovať.

Aké sú rozmery príručnej batožiny?

  • Malé príručná batožina:

Vaša príručná batožina môže mať rozmer 42x32x25 cm alebo ak je menšia, môžete si ju vziať na palubu bez poplatku. Musí sa zmestiť pod sedadlo pred vami.

  • Veľké príručná batožina:

Ak je vaša príručná batožinu väčšie ako malá príručná batožina, ale nepresahuje rozmery 56x45x25 cm, možno si ju so sebou zobrať na palubu za poplatok. Musí sa vliezť do hornej skrinky. Za prevoz veľkej príručnej batožiny sa počas hlavnej sezóny účtuje vyšší poplatok.

Otázky & Odpovede
2 (40%) 4 votes